Jag vill hålla av dig
utan att hålla fast dig.
Jag vill ha dig
utan att äga dig.
Jag vill älska dig
utan att göra om dig.
Jag vill vara nära dig
utan att kväva dig
Jag vill inte sätta världen i brand
Bara tända en liten låga i ditt hjärta
Jag vill inte släppa din hand
För att det skulle ge mig smärta
Jag vill inte hålla dig för hårt
Men inte heller låta dig gå
Det skulle vara alldeles för svårt
Eftersom jag älskar dig så
Tänk dig en vinter utan snö
Tänk dig en höst utan blåst å tö
Tänk dig en sommar utan havets glitter
Tänk dig en vår utan fåglarnas kvitter.
Så känns de för mig en sekund utan dig
Vet du att du är söt när du ler?
Att jag smygtittar på dej. När du inte ser?
Vet du att jag älskar att höra ditt skratt?
Att jag drömmer om dej varje natt?
Vet du hur ofta jag tänker på dej
Att du med glädje fyllde hela mej
Vet du att jag tycker om ditt sätt att gå?
Att jag önskar att det för alltid kunde va vi två!
Vet du att jag älskar dej?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0